Hamilelikte Yapılması Gereken Testler

Hamilelikte yapılması gereken testler nelerdir? Hamilelik döneminde sağlıklı bir gebelik geçirmek için hangi testler yapılmalıdır?

ANNE VE ÇOCUK 08.04.2020, 22:39 15.04.2020, 21:27
Hamilelikte Yapılması Gereken Testler
banner31

Hamilelik esnasında yapılması gereken bazı laboratuar testleri bulunmaktadır. Annenin ve bebeğin rutin kontrolü için yapılması gereken rutin testler dışında, annede bazı enfeksiyon hastalıkları testleri de araştırılır. Bunun amacı annede bir enfeksiyon olup olmadığını anlamaktır.  Çünkü, hamilelik esnasında annede oluşan bir enfeksiyon bebeğe de bulaşabilir. Bu enfeksiyonlarda bebeğte sıkıntılara yol açan ciddi rahatsızlıklara sebebiyet verebilir.

Bu sebeple, bu enfeksiyonlara yol açan etkenlere mutlaka bakmak gerekir. Bu teste Torch testi de denir.  Torch testi yapıldığı takdirde, annede birden fazla enfeksiyon riskine de bakılır.Bu test genel olarak,  gebeliğe hazırlık döneminde veya hamileliğin ilk üç ayında yapılmaktadır. Torch testinde her harf bir enfeksiyon hastalığını temsil etmektedir. Torch testinde bulunan hastalıklardan bahsedecek olursak ; T harfi Toksoplazma denilen bir enfeksiyon hastalığını temsil eder.

hamilelikte yapılan testler

Bu enfeksiyonda, çiğ et, yıkanmamış sebze veya meyve ile bulaşır. Kedi dışkısının buşaltığı yiyecekler bu mikrobun bulaşmasına sebebiyet verebilir. Bu yüzden anne adayları, çiğ et ve yıkanmamış sebze ve meyve tüketimine dikkat etmelidir. O harfi ise, İngilizce de Others kelimesinden gelmektedir. Bunlar kabakulak, çocuk felci , suçiçeği , frengi ve kızıldır. R harfi ise, Rubella yani kızamıkçığı temsil eder. Bu virüs , çok tehlikeli bir duruma sebebiyet verebilir. Bu virüsün anneye bulaşması halinde ilk 2 ayda çocuğa bulaşması durumu da çok muhtemeldir. Çocuğa bulaştığı durumlarda ise, ya düşük ya da bebekte müdahale gerektirebilen sorunlar meydana gelebilir.

Türkiye’de çok sık rastlanan bir hastalıktır genellikte çocuklukta geçirilir. Gebelik öncesinde bu enfeksiyonun geçirilip geçirilmediğine dair test yapılmalıdır. C harfi de Türkiye’de çok yaygın olarak görülen sitomegalovirüsü temsil etmektedir. Bu virüs annede görüldüğü takdirde, çocuğa kesin olarak bulaşacaktır ve bebekte sorunlarla kendini gösterecektir. H harfi ise, uçuğa sebebiyet veren Herpes adlı bir virüstür ve bu virüsün de bebeğe bulaşma riski çok yüksektir. Gördüğünüz gibi virüsler aslında hayatımızın heryerinde. O nedenle temizliğe maksimum derecede dikkat etmek gerekli. Hele ki gebelikte.